فوتبال به سبک کلاسیک



برنامه بازی ها
اولین برنامه بازی ها از جدول بسیار ساده تک برگی تشکیل می شدند. در این جدول ها فقط نام تیم ها، تاریخ و نتیجه نوشته می شد. در جداول ابتدایی، زمان بازی وجود نداشت چراکه زمان و ساعت بازی از اهمیت خاصی برخوردار نبود.

بلیت مسابقات
بلیت های بازی های کلاسیک نیز شکل و ظاهر ساده ای داشت. همچنین قیمت آنها نسبت به بلیتهای امروزی بسیار ارزان بود. بلیت اولین مسابقه رسمی بین انگلستان و اسکاتلند در سال 1832 به قیمت یک شلینگ (پنج پنس) فروخته شد. امروزه بلیت چنین دیدار معتبری حتی اگر در چهارچوب یک بازی دوستانه باشد، حداقل 20 یورو به فروش خواهد رسید.



Ticketلباس بازیکنان
لباس بازیکنان (پیراهن و شورت)، لباسهای ساده و نازکی بود. معمولا" جنس آنها سبک و ارزان قیمت بود. هیچگونه تبلیغ نیز برروی آنها دیده نمی شد.

شورتهای بازیکنان در قدیم کمی بلندتر بود، اندازه آنها معمولا" تا زیر زانو بود. امروزه شرتها کمی کوتاه تر شده اند. (البته در فیلمهایی که از بازیهای قدیمی موجود هست شورتها خیلی کوتاهتر از امروزه هستند)

لوازم دروازه بانها
در قدیم دروازه بانها از دستکشهای کتانی ساده استفاده می کردند. و صرفا" برای این دستکش می پوشیدند که دستهای خود را از شدت ضربه توپ حفظ کنند. امروزه دستکش دروازه بانها دارای لایه های ضخیم و بالشتکهایی جهت دفع شدت ضربه است.

پیراهن دروازه بانها نیز بمانند پیراهنهای امروزی معمولا" دارای آستین بلند بود. نقش روی پیراهن نیز ساده بود.

تاثیر فوتبال در کالاهای تجاری
اولین و تنها محصولی که در ابتدا تاثیر قوتبال را بر خود دید، کارتهای سیگار بود. برروی این کارتها عکس بازیکنان معروف و صحنه هایی از دیدارهای مهم چاپ می شد.

تاثیر فوتبال در لوازم سرگرم کننده
با همه گیر شدن فوتبال، بازی فوتبال دستی (رومیزی) نیز به بازار آمد. اشخاصی که طرفدار فوتبال بودند معمولا" یک میز فوتبال دستی نیز در منزل خود داشتند.

این بازی جالب تا به امروز نیز استفاده می شود. گرچه با آمدن کامپیوترهای خانگی، بازیهای ویدیویی فراوانی عرضه شده است که فوتبال واقعی را در کامپیوتر شبیه سازی می کند.

 

 

 

 

منبع:سایت یوفا

نظرات 14 + ارسال نظر
میثم 1386/02/18 ساعت 15:15

سلام من نویسنده وبلاگ دیرکت هستم از اینکه نظر دادی ممنون در ضمن وبت فوق العاده هست موفق باشی.

سلام فرزاد جون
اولا ممنونم که بهم سر زدی و ممنون از نظر لطفت
اگر مایل باشی لینک بدم

سلام
معلومه که حسابی غرق در دنیای فوتبال شدی که دیگه به ما سر نمی زنی.

سلام
این یکی خیلی قشنگ بود
عالی بود ببین این که خوابیده تو عکس عجب هیکی مزخرفی داره

فاطمه 1386/02/21 ساعت 08:28

ای وای سلام

ببخشید
شرمنده من فک می کردم براتون نظر گذاشتم...نگو اومدم خوندمو رفتم بدون هیچ نشانی خیلی معذرت میخوام

بهرحال بازم معذرت میخوام امیدوارم دلگیرتون از من رفع بشه

و ممنون که اومدید و گفتید...
سعی می کنم دیگه این اتفاق نیفته
می دونید سرم بعضی وقتا خیلی شلوغ میشه(چشمک)

شاد باشید و یا حق...

سهیل 1386/02/21 ساعت 20:38 http://time.co.sr

بابا ای ول
هر روز بهتر از دیروز می نویسی. ماشالله
انشا الله هیشه موفق باشی عزیزم.....

سلام دوست عزیز
من هم عاشق فوتبالم
با تبادل لینک هم موافقم اگه قابل بدونید
موفق باشید

سلام
وبلاگ شما هم جالبه
از اینکه بهم سر زدی ممنون تو هم موفق باشی
یا علی

فاطمه 1386/02/23 ساعت 09:29

سلام آقا فرزاد خواهش می کنم

وظیفه بود

یه چیز دیگه درباره این بحث دکتر سیار و عنایت
برنامه ایی که دیدار در وقت اضافه روز جمعه پخش شد
مطلب بنویسید من روز جمعه ندیدم ولی می گفتن برنامه جالبی بوده
مخصوصن که الان به اعاده حیثیت و عریضه نویسی کشیده...
و خسروی هم یه چیزی گفتم
الا دارم حسرت میخورم چرا برنامه روز جمعه رو ندیدم

شاد باشی

یا حق...

سلام فرزاد جان
ممنونم که بهم سر میزنی. خوش باشی

قاصدک 1386/02/24 ساعت 00:51 http://hoda210.blogsky.com




سلام
راستش می خواستم بدونم شما آدرس سایتی را که می شه توش عکس ذخیره کرد را دارید؟
با تشکر

سلام آقا فرزاد گل وبلاگ شما هم واقعا قشنگه امیدوارم موفق باشی خوشحال شدم مرسی از اینکه سر زدی

سلام همشهری عزیز
شما به گروه بزرگ و تفریحی ، آبادان گروپ دعوت شدید !!!

در این گروه:
1- Sms
2- جدید ترین عکسها
3-کلیپ های موبایل
4-جدید ترینها برنامه ها
5-تابلوهای هنری موفق
6- موزیک
7-و دهها موضوع دیگر


به جمع بزرگ آبادانی ها بپیوندید منتظر شما هستم با تشکر

[گل][گل][گل]

با سلام
بابت راهنماییت واقعا ممنونم.حالا دیگه مجبور نیستم از گوگل عکس ها رو سرچ کنم.
راستی بازی سپاهان -پرسپولیس را دیدی ؟ عجب بازی با حالی بود.کریمی واقعا گل کاشت.
اسم وبلاگت رو هم که عوض کردی...اونم بی خبر .واقعا که!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد