گزارشARD از رمضان در بوندس لیگا؛

گزارشARD از رمضان در بوندس لیگا؛
ریبری، هاشمیان و... بازیکنان معتقد در فوتبال آلمان
آهانفوف مراکشی الگوی بازیکنان مسلمان

فرا رسیدن "ماه مبارک رمضان" باعث شد تا سایت اینترنتی شبکه‌ی تلویزیونی ARD آلمان به وضعیت بازیکنان مسلمان بوندس لیگا در این ماه بپردازد.

در این مطلب آمده است: «رمضان، ماه روزه در اسلام، زمانی بسیار مقدس و روحانی به شمار می‌آید. با این وجود برخی از بازیکنان مسلمان در آلمان به آیین این ماه توجه ندارند. بازیکنانی از جمله برکانت گوکنان (مونیخ 1860)، سردار تاسکی و سامی خدیرا (اشتوتگارت) و هلیل آلتینتوپ (شالکه) بازیکنان مسلمانی هستند که در سال جاری روزه نمی‌گیرند!. برخی از این بازیکنان روزه را باعث افت بدنی خود می‌دانند. بازیکن شالکه در این باره به فشار زیاد بازی‌ها اشاره می‌کند. او باید در چهار رقابت بوندس لیگا، جام حذفی آلمان، لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. بازی با تیم ملی ترکیه در رقابت‌های مقدماتی یورو 2008 هم نباید از نظر دور داشت».

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «رمضان نهمین ماه تقویم اسلامی براساس سال قمری است که ماه روزه‌داری به شمار می‌آید. شروع این ماه با رویت هلال ماه در آخرین شب ماه شعبان است. این ماه در سال جاری از 13 سپتامبر آغاز شد. آخرین روز آن هم 12 اکتبر خواهد بود. این به معنای 30 روز روزه‌داری است.

عادل شیحی (کلن)، فرانک ریبری (بایرن مونیخ) و وحید هاشمیان (هانوفر) همگی بازیکنانی معتقد به شمار می‌آیند که زندگی‌شان را براساس دستور قرآن به پیش می‌برند.»

ARD در بخش دیگری از مطلب خود به عبدالعزیز آهانفوف اشاره می‌کند و او را الگویی برای بازیکنان مسلمان برمی‌شمرد.

بازیکن آرمینا بیله فلد در این باره گفت: «رمضان فرصتی برای ارتباط مستقیم فرد با خالقش است. نوعی عبادت خدا که باید عاری از هرگونه تظاهر و ریا باشد. بنابراین روح باید پالایشی پیدا کند و رابطه با خدا هم محکم شود.»

آهانفوف، الگویی درخشان برای بازیکنان مسلمان است و این بازیکن آلمانی یک مراکشی معتقد است که در طول ماه رمضان از خوردن و آشامیدن دوری می‌کند.

این مهاجم که تاکنون 12 گل در 60 بازی‌اش در بوندس لیگا به ثمر رسانده، گفت: «دو سه روز اول روزهای بسیار دشواری هستند اما، در ادامه فرد به آن عادت می‌کند.»
آهانفوف به این موضوع که روزه تاثیر منفی بر عملکرد او دارد، باور ندارد. او تنها براساس ایمان زندگی می‌کند و آن را مهمترین چیز می‌داند. او دو سال پیش در جریان ماه رمضان پشت سر هم گلزنی می‌کرد. او آن زمان در دویسبورگ بازی می‌کرد. این بازیکن 29 ساله در فصل جاری باید به تکرار موفقیت‌ همانند دو سال پیش صبر کند. پس از شکستن پا، او در اوت 2006 دوران سختی را پشت سر گذاشت.

نویسنده‌ی این مطلب، موارد استثنا در ماه رمضان برای روزه گرفتن را نیز از نظر دور نداشته است. او به فرمایش قرآن درباره واجب نبودن روزه برای افراد بیمار، زنان باردار،‌ کودکان خردسال و کارگرانی که مشاغل بدنی دشواری دارند، اشاره کرده اما، این که بازیکنان فوتبال هم شامل این گروه می‌شوند یا خیر، با تردید روبرو است.




نظرات 29 + ارسال نظر

مهدوی کیا هم بجای روزه گرفتن .به تعداد زنهای خودس اضافه میکنه.

مارال 1386/07/11 ساعت 12:21 http://maralii.blogsky.com

سلام دوستم
منم اومدم وبلاگتو دیدم،خیلی قشنگ بود.لینکتم کردم.اگه تونستی بهم سر بزن

رضا 1386/07/13 ساعت 04:57 http://hoof.bogsky.com

سلام دوست عزیز
با ی پست جدید منتظر حضور سبزت تو کلبه ساده خودم هستم.
فرزاد جون از بدشانسی تو حذفی ام به پرسپولیس خوردین حیف شد!

مارال 1386/07/13 ساعت 13:07 http://maralii.blogsky.com

منم دوست دارم هم تو شاد باشی هم همه،ولی مثل اینکه نشدنیه دوست عزیزم

سلام
زندگی یک کتاب پر ماجراست که هیچ وقت اونو به خاطر یک ورقش دور نمی اندازم آینده نه بهتر نه بدتر فقط متفاوت
موفق باشی
بای

سلام
ممنون از این که به وبلاگم سر زدی
وبلاگ شما لینک شد
شما هم منو با نام جدید ترین اس ام اس هاو جک ها لینک کنید
www.sms2ojoke.blogfa.com
موفق باشید

pegah 1386/07/14 ساعت 22:53 http://6071.blogfa.com

سلام
خیلی خوب بود
آپم

بهنام 1386/07/16 ساعت 13:06 http://baran3.blogsky.com

من آپم سر بزن حتما
منتظرم

سلام داش فرزاد
تبریک می گم بالاخره تیمتون این هفته اولین پیروزیشو کسب کرد
ولی عجب شری به پا شد آخر بازیا
امیدوارم هفته های بعد شاهد بازیهای بهتری از برزیل ایران باشیم.

سلام فرزاد جونم خوبی عزیز .
چه عجب بابا ... چرا داری تهمت میزنی من که بهت سر زدم دیدم ازت خبر نیست دیگه گفتم شاید دوست نداری زیاد باهم رفیق باشیم خلاصه دیگه .
من هر دوی شما رو دوست دارم هم فرخ و هم تو رو ...

خلاصه دیگه ... خیلی دوست دارم . اپتم خیلی خوشگل بود ...
راستی منم اپکردم سری بزن ...
یه چیزی توی ولاگعاشق باران یا همون سهراب سپهری یه اهنگگذاشتم میخوام ببینم نظرت چیه ...
من که خیلی دوست دارم این اهنگو ...

بای بای

مینو 1386/07/19 ساعت 13:22 http://ZHIIVAAR.BLOGSKY.COM

سلام فرزاد جان

چطوری؟ حالا بالاخره روزه بگیرن یا نگیرن ؟

دوشت داشتی یه سری بزن دوست من خوشحال می شم

دوست عزیز سلام
از وب شما دیدن کردم نمیگم وب خوبی داری چون خیلی عالیه
’امیدوارم که همیشه موفق باشید.
اگر با تبادل لینک با وب من موافقید لینک من رو :
اسم لینک : ۩ ۩ عاشق زندگی (وایکانت میثم)۩ ۩
آدرس لینک : www.lovelife.veb.ir
لینک من و با این مشخصات ثبت کنید و بعد در قسمت نظرات وب من اعلام کنید که لینک من رو گذاشتین تا لینک شمارو با اسم دلخواهتون قرار بدم.


*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
_____****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***_____________________***
_***_____________________***
__***___________________***
___***_________________***
____***______________ ***
______***___________***
________***_______***
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*

یا حق

امین 1386/07/19 ساعت 23:53 http://aminjan.blogfa.ir

سلام
بابا یه پسر عمه پیدا کردی بی خیال ما شدی؟
حاشا به معرفتت
بی مرام
نیستی چرا؟
بیا پیشم
بای بای

سلام
عید فطر مبارک
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
منتظرتم
فعلا ...............

حامد 1386/07/21 ساعت 00:37 http://Anonym.Blogfa.Com

بیا و بودنت را باور کن. بیا و عطر حضورت را نفس بکش، وقتی من حضور سبز تو را نقاشی می‌کنم در کنارم باش و تا لحظه‌ی به نفس آمدن سپیده در کنارم بمان... بیا تا وقتی شب نیمه‌جان می‌شود، وقتی التماس دیدارت در چشمان بی‌نورم حلقه می‌زند، چراغ روشن نگاهم باش. آه که چه سخت است نبودنت و در این نبودن، بودن. من برای بودنت می‌نویسم، تو مرثیه رفتن می‌خوانی؟! بیا و بمان تا وقتی نگاهم به آسمان خشک شده و قلبم به نفس نفس افتاد، آرزوی واپسینم، تو نباشی. بیا تا عشق معجزه کند...

--------------------------------------

عید فطر مبارک...

حالا مطمئنی وحید هاشمیان روزه میگیره...

راسی من آپمااا.

سلام دوست عزیز
وقتت رو نمیگیرم
اومدم بگم با چند تا عکس از رامسر بروزم
منتظرتم
فعلا ......................

سلام
عشق فراموش کردن نیست بلکه بخشیدن است . عشق گوش دادن نیست بلکه درک کردن است . عشق دیدن نیست بلکه احساس کردن است . عشق کنار کشیدن و جا زدن نیست بلکه صبر داشتن و ادامه دادن است
موفق باشی
بای

سهیل 1386/07/26 ساعت 08:06 http://onetime.blogsky.com

سلام عزیزم
ببخشید اگه دیر به دیر بهت سر میزنم
به خدا بخاطر دانشگاه سرم خیلی شلوغه ..
آپت عالی بود..
سلام برسون..

پگاه 1386/07/27 ساعت 12:09 http://6071.blogfa.com

سلام
کجایی؟
خبری ازت نیست؟
آپ نمیکنی؟
بابای

aisa 1386/07/27 ساعت 14:51 http://harfrabayadzad.blogsky.com/

سلام
اومدم که بگم آپ کردم [لبخند]
همین! [نیشخند] [چشمک]

رضا 1386/07/27 ساعت 21:05 http://hoof.blogsky.com

سلام دوست عزیزم
وبلاگ من به روزه مثل همیشه منتظر قدم های زیبات هستم.قربونت

سلام خوبی؟
وب لاگ صنعت یادت نره
بردش هم مبارک.

سلام
ایول به نفت
ایول به آبادان
ایول به خوزستان

ایول به خودت!

سلام
آقا ما قبلا یه رفیقی داشتیم خیلی با معرفت بود همیشه یه حالی از ما می پرسید ولی خیلی وقته خبری ازش ندارم شما می دونین کجاست!!!!!؟؟؟؟
معلومه خیلی سرت شلوغه که کم پیدا شدی
تیمتون حسابی شیر شده سایپا رو که ترکوندین بابا ای ول


سلام داداشی عزیزم:

من آپم.

منتظرت هستم.

حتما بیا خوشحال میشم.

قربانت

سلام

میخواهم زندگیم را
با رنگ سیاه بنویسم
با خط دل بنگارم
و با کلام عشق آغاز کنم
که شاید اینبار در این جاده ی تاریک سیاه
بتوانم تنها با نور عشق زندگی کنم....

موفق باشی
بای

سلام
خوبی؟
مرسی به ما سر زدی
من متولد ۶۹ هستم الان هم ترم ۳ هستم
واسه این دانشجو هستم که جهشی درس خوندم
اگه دوست داری تبادل لینک کنیم خبرم کن
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد